Tämä sivusto on testikäytössä. Mikäli huomaat ongelmia, anna palautetta tällä lomakkeella.

Usein kysytyt kysymykset verkkopalvelusta

Tältä sivulta löydät vastaukseia yleisimpiin kysymyksiin näiden verkkosivujen käytöstä.

Jos tarvitset juridista apua, etsi vastauksia Veroneuvonta-sivuilta tai soita veroneuvontaamme.

Jos sinulla on Veronmaksajien jäsenyyteen tai jäsenetuihin liittyviä kysymyksiä, etkä löydä vastausta näiltä sivuilta, soita jäsenpalveluumme, puh. 03010 5511 (pvm/mpm). Jäsenpalvelu vastaa arkisin klo 9–16 (kesä-elokuussa klo 9–15.45).

Miten sivustolle kirjaudutaan?

1. Klikkaa sivun oikeassa yläkulmassa olevaa nuolipainiketta.

2. Kirjoita sähköpostiosoitteesi ja salasanasi. Klikkaa Kirjaudu sisään -painiketta.

Jos saat vaiheen 2 jälkeen ilmoituksen ”Käyttäjätunnusta ei löydy”, käyttämäsi sähköpostiosoite ei ole voimassa oleva käyttäjätunnus. Luo uusi käyttäjätunnus.

Kirjautuminen Veronmaksajien sivuille uudistui 12.1.2022. Sitä ennen luodut käyttäjätunnukset eivät toimi, joten kaikkien pitää luoda uusi tunnus. Katso tästä, miten tunnus luodaan.

 

Miten saan käyttäjätunnuksen?

Huomaa, että tunnuksesta on tällä hetkellä hyötyä vain Veronmaksajien jäsenille.

1. Klikkaa sivun oikeasta yläkulmassa olevaan nuolipainiketta.

2. Klikkaa auenneen sivun alareunassa olevaa Luo käyttäjätunnus tästä -linkkiä.

3. Kirjoita sähköpostiosoitteesi ja klikkaa Lähetä vahvistuskoodi -painiketta.

HUOM: Käytä samaa osoitetta, jolla olet kirjautunut aiemmin Veronmaksajien sivuille kirjautuessasi. Näin järjestelmä tunnistaa sinut jäseneksi.

Jos et muista, mitä osoitetta olet käyttänyt, lähetä viesti jäsenpalveluumme jasenpalvelu@veronmaksajat.fi tai soita 03010 5511 (arkisin klo 9–16, pvm/mpm).

4. Saat sähköpostiisi viestin, jonka lähettäjä on <msonlineservicesteam@microsoftonline.com> eli ”Microsoft tahon Veronmaksajain Keskusliitto puolesta”.

5. Kopioi viestissä oleva koodi Vahvistuskoodi-kenttään ja klikkaa Vahvista koodi -painiketta. 

6. Kirjoita haluamasi salasana, nimesi ja puhelinnumerosi. Klikkaa Luo-painiketta.

Salasanassa pitää olla vähintään 8 merkkiä, ja siinä pitää käyttää vähintään kolmea seuraavista:

– iso kirjain (AZ)
– pieni kirjain (az)
– numero (09)
– erikoismerkki (- _ . , : ; + = * ! ? @ # $ % & ( ) [ ] { } < > | / \ ' ` ~ " ^ välilyönti)

Ääkkösiä ei voi käyttää.

7. Painettuasi Luo-painiketta sinulle luodaan käyttäjätunnus, sinut kirjataan sisään ja siirretään _____________ [PÄIVITÄ] -sivulle.

Jos et ole jäsen, ____________________ [PÄIVITÄ]

Jos olet jäsen, mutta ____________________ [PÄIVITÄ], olet rekisteröitynyt osoitteella, jota ei ole jäsenrekisterissämme. Ota yhteyttä, niin päivitämme osoitteesi: jasenpalvelu@veronmaksajat.fi, 03010 5511 (arkisin klo 9–16, pvm/mpm).

 

Miksi saan ilmoituksen ”Käyttäjätunnusta ei löydy”, vaikka minulla on tunnus.

Kirjautuminen Veronmaksajien sivuille uudistui 12.1.2022. Sitä ennen luodut käyttäjätunnukset eivät enää toimi. Katso tästä, miten tunnus luodaan.

Miksi en näe omia tietojani, vaikka olen jäsen?

Jos olet kirjautunut sivustolle, mutta et näe Omat tiedot -sivulla jäsennumeroasi ja yhteystietojasi, olet kirjautunut sähköpostiosoitteella, joka ei ole sama kuin jäsenrekisterissämme. 

Voit joko luoda uuden tunnuksen jäsenrekisterissämme olevalla sähköpostiosoitteella tai pyytää jäsenpalveluamme vaihtamaan osoitteesi jäsenrekisteriin. Soita 03010 5511 (pvm/mpm) arkisin klo 9–16 (kesä-elokuussa klo 9–15.45) tai lähetä sähköpostia: jasenpalvelu@veronmaksajat.fi.

Olen jäsen, mutta minulla ei ole tunnusta (tai en muista sitä)

Oletko luonut tunnuksesi vuonna 2021 tai aiemmin? Jos olet, niin sinun on luotava uusi tunnus. Katso tästä, miten käyttäjätunnus luodaan.

Jos olet luonut tunnuksen vuonna 2022 tai myöhemmin, mutta et muista tunnusta (eli sähköpostiosoitetta),  ole yhteydessä jäsenpalveluumme. Jos et muista salasanaasi, katso alta, miten salasana vaihdetaan.

En muista salasanaani. Miten saan uuden?

Salasana vaihdetaan kirjautumisnäkymästä.

1. Klikkaa sivun oikeassa yläkulmassa olevaa nuolipainiketta.

2. Klikkaa kirjautumisnäkymän alareunasta Unohditko salasanasi? -linkkiä.

3. Syötä sähköpostiosoitteesi.

4. Saat sähköpostiisi viestin, jossa on vahvistuskoodi. Kopioi se Vahvistuskoodi-kenttään ja klikkaa Vahvista.

5. Syötä haluamasi uusi salasana.

Jos saat vaiheen 4 jälkeen ilmoituksen ”Käyttäjää, jolla on määritetty tunnistetieto, ei löytynyt”, niin käyttämäsi tunnus on joko luotu aiemmin kuin 12.1.2022 – tai sitten käytit sähköpostiosoitetta, jolla ei ole koskaan luotu käyttäjätunnusta. Molemmissa tapauksissa ratkaisu on sama: Luo uusi käyttäjätunnus.

Miten vaihdan sähköpostiosoitteeni?

Ole yhteydessä jäsenpalveluumme puhelimitse 03010 5511 (arkisin klo 9–16) tai sähköpostitse jasenpalvelu@veronmaksajat.fi.

Pääsenkö katsomaan omia jäsentietojani?

Jos olet Veronmaksajien jäsen ja kirjautunut verkkopalveluun, näet Omat tiedot -sivulta jäsenrekisterissämme olevat yhteystiedot ja voit tehdä niihin muutoksia. 

Pääsenkö lukemaan Taloustaidon näköislehteä tunnuksillani

Henkilöjäsenet, yritysjäsenet sekä Taloustaito-lehden tilaajat voivat lukea sekä Taloustaidon näköislehteä että Taloustaito Bonusta.

Käyttääkö sivusto evästeitä?

Sivusto edellyttää evästeiden (cookies) sallimista, jotta se toimisi oikein (mm. kirjautuminen ja verkkokauppa). Evästeiden avulla mitataan myös sivuston kävijämääriä. Katso tästä Veronmaksajien tietosuojaseloste.

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

Jos et löytänyt vastausta kysymykseesi tältä sivulta, niin voit lähettää meille kysymyksen alla olevalla lomakkeella. 

HUOM! Lomakkeella voi kysyä vain Veronmaksajien nettisivuihin ja niiden toimintaan liittyviä kysymyksiä.

Jos tarvitset juridisia neuvoja, käytä Veroneuvontapalveluamme tai soita puhelinneuvontaamme.

Jos sinulla on Veronmaksajien jäsenyyteen tai jäsenetuihin liittyviä kysymyksiä, soita jäsenpalveluumme, puh. 03010 5511 (pvm/mpm). Jäsenpalvelu vastaa arkisin klo 9–16 (kesä-elokuussa klo 9–15.45).

 

Veronmaksajain Keskusliitto
Kalevankatu 4, 00100 Helsinki